با 7 مسکن قوی گیاهی در طب سنتی آشنا شوید

با 7 مسکن قوی گیاهی در طب سنتی آشنا شوید

علت اصلی درد التهاب است.اکثر افراد در مواقعی که دچار درد می شوند به استفاده از مسکن های قوی روی می آورند.مسکن ها با استفاده از آنزیم های ضد التهاب درد را تسکین می دهند.درست است که استفاده از این داروها درد شما را آرام میکند اما می تواند عوارض جانبی برای شما به همراه داشته باشد.از جمله این عوارض می توان به خونریزی معده، حمله قلبی، صدمه به کلیه، سکته مغزی، عدم تعادل هورمونی اشاره کرد.خوشبختانه داروهای گیاهی برای کاهش التهاب و درد به کمک ما می آیند.این روش‌ها کاملاً امن هستند و در کاهش درد و التهاب بسیار مؤثرند.در این مطلب قصد داریم شما را با این مسکن های گیاهی آشنا نماییم.

 

  1. گل مینا و پوست درخت بید سفید

پوست درخت بید حاویِ سالیسین است و برای درمان سردرد بسیار مؤثر است. سالیسین اثری شبیه به آسپرین دارد و به همان شیوه التهاب را کم می‌کند. توصیه می‌شود هر چهار ساعت حدود 120-240 میلی‌گرم سالیسین مصرف شود. برای درمان درد در کودکان استفاده نشود. گل مینا نیز سردرد را کاهش می‌دهد. رگ‌های مغز را آرام کرده و انقباض را از بین می‌برد که خود عامل اصلیِ میگرن است. تحقیقات نشان داده 16 هفته درمان با گل مینا، تعداد حملات میگرن را به کمتر از سه بار در ماه کاهش می‌دهد. در طب سنتی مزیت گل مینا این است که علاوه بر درمان میگرن‌ها موجود، از حملات جدید جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود هرروز 150 میلی‌گرم مصرف شود.

گل مینا مسکن طبیعی
پوست درخت بید سفید مسکن طبیعی

 

  1. کندر

گیاه کندر دردهای خفیف و مزمن را تسکین می‌دهد. این گیاه تولید ترکیبات التهابی را کم می‌کند. از فرمولی استاندارد برای تهیه دارو استفاده کنید و روزانه 750 میلی‌گرم در سه مرتبه مصرف کنید.

کندر مسکن طبیعی
  1. کورکومین

کورکومین ماده فعالی در زردچوبه است که التهاب را مهار کرده و توانایی بدن در مبارزه با التهاب‌ها را بهبود می‌دهد. از نظر علمی ثابت‌شده که کورکومین درد مزمن را کاهش داده و مانع بیماری‌های قلبی، دیابت و آلزایمر می‌شود. روزانه 500 میلی‌گرم از این ماده را در سه وعده مصرف کنید. برای تأثیر بهتر، توصیه می‌شود کورکومین با بروملین مصرف شود. بروملین آنزیمی است که خواص ضدالتهابی دارد و در آناناس موجود است.

کورکومین مسکن طبیعی
  1. زنجبیل

زنجبیلِ معجزه‌آسا آنزیم‌هایی دارد که از تولید ترکیبات ضدالتهابی جلوگیری می‌کند. گفته می‌شود چای، ادویه یا آب‌نبات‌های زنجبیلی تأثیری بر کاهش درد ندارند. اگر درد زیادی را تحمل می‌کنید، روزی دو گرم زنجبیل خالص بخورید. اگر از بیماری‌های مزمن رنج می‌برید، روزانه یک گرم زنجبیل را در سه وعده (صبح، ظهر، شب) مصرف کنید.

زنجبیل مسکن طبیعی
  1. همیشه‌بهار کوهی (آرنیکا)

قرن‌هاست که از این گیاه برای خواص دارویی‌اش استفاده می‌شود. از گل زرد گیاه آرنیکا گرفته می‌شود که در ناطق کوهستانی اروپا می‌روید. آرنیکا حاویِ سزکوییترپن لاکتون است که ایمنی را بهبود داده و از التهاب جلوگیری می‌کند. برای درمان آسیب‌های شدید، از ژل یا کرم آرنیکا حدود سه بار در روز استفاده کنید.

همیشه‌بهار کوهی (آرنیکا) مسکن طبیعی
  1. امگا 3

اسیدهای چرب امگا3 برای کاهش طولانی‌مدت درد مناسب‌اند. زیرا بدن این اسیدهای چرب را تجزیه کرده و آن‌ها را به ترکیبات ضدالتهابی تبدیل می‌کند. امگا3 در بذرکتان، شاهدونه و ماهی‌های آب سرد (ماهی آزاد، ساردین، خال مخالی) وجود دارد. اما می‌توانید قرص‌های مکمل آن را نیز مصرف کنید. برای سلامت کلی، روزانه 1500 میلی‌گرم استفاده کنید. اگر درد شدید دارید، روزی 3000 میلی‌گرم استفاده کنید.

امگا 3 مسکن طبیعی
  1. پنجه شیطان

نوعی میوه بومیِ آفریقاست که تیغ‌های قلاب مانند دارد که ممکن است در پوست‌گیر کنند و سبب ایجاد درد شوند. اما اگر به‌عنوان یک درمان طبیعی از آن استفاده کنید، درد را کم می‌کند و در تسکین کمردرد و کاهش ورم مفاصل بسیار مؤثر است. ترکیباتِ فعال در پنچه شیطان، خواص ضد درد قوی دارند. این گیاه را خشک کرده روزانه 400 میلی‌گرم مصرف کنید. افرادی که زخم معده دارند، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

پنجه شیطان مسکن طبیعی

 

درمان کاهش التهاب٬ درمان کاهش درد٬ مسکن طبیعی٬ مسکن طبیعی بدن درد٬ مسکن طبیعی برای سردرد٬ مسکن طبیعی در طب سنتی٬ مسکن طبیعی قوی٬ مسکن گیاهی٬ مسکن گیاهی در طب سنتی٬ مسکن گیاهی قوی٬ مسکن های قوی کیاهی٬ مسکن های گیاهی