درمان شب کوری در طب سنتی

درمان شب کوری در طب سنتی

شب کوری چیست؟

شب کوری از بیماری های چشم است که بیمار شبها از دید ضعیفی برخوردار است و از لحاظ علمی یک بیماری بینایی است که موجب میشود بینایی فرد مبتلا، در شب مختل شود؛ البته ضعف دید در شب تنها مشکل افراد مبتلا نیست، این افراد هنگام رفتن از محیطی روشن به محیطی تاریک نیز نیاز به زمان بیشتری برای تطابق دید دارند و قدرت تباین و تقابل (کنتراست) دید آنها نیز کمتر است.

در حقیقت شب کوری واقعی غیر معمول می باشد و در اغلب موارد فرد دچار مشکلات دید در شب و عدم تطابق دید در شب است. نتایج تحقیقات نشانه داده است این بیماری به طور معمول در مردان بیشتر مشاهده می شود. همچنین میتواند علامتی برای برخی بیماری های چشمی، به ویژه برای بیماری RP یا رتینیت پیگمانتوزاباشد. این بیماری ارثی است و از همان زمان تولد در داخل چشم ها وجود دارد که به تدریج باعث کاهش بینایی شده و در نهایت منجر به نابینایی شود و شروع آن میتواند همراه با بیماری شب کوری باشد.

علت شب کوری

این بیماری اغلب در اثر کمبود شدید ویتامین آ در بدن ایجاد میشود. در موارد دیگر کمبود رنگدانه ارغوانی یا رودوپسین (Rhodopsin) و اختلال در تشکیل سلول های گیرنده های نوری، به خصوص سلول های استوانه ای که مسئول دید در تاریکی و شب هستند، باعث بروز این بیماری می شود. در افرادی که رشد بیماری در آنها پیش رونده است، افت بینایی از دوران بلوغ و نوجوانی آغاز می شود. سایر علل ایجاد این بیماری عبارتند از:

  • کمبود دراز مدت ویتامین A
  • گرسنگی مزمن
  • اعتیاد به الکل
  • کمبود جذب چربی
  • برخی بیماری های کبد
  • قرار گرفتن در معرض نور بسیار شدید
  • التهاب رنگدانه های شبکیه چشم
  • بیماری آب سیاه چشم یا گلوکوم
  • عوامل وراثتی و ژنتیکی

درمان شب کوری توسط طب سنتی

ضماد یونجه روی چشمان بسته هرروز یک ساعت گذاشته شود.

پیاز خام رنده شده هرروز چهل دقیقه روی چشمان بسته گذاشته شود.

حجامت عام یک مرحله

حجامت کنار چشمها دو هفته بعد از حجامت عام.

زالو کنار چشمها سه عدد سه مرحله هر دوهفته یکبار ( شروع از دوماه بعد)

عرق بهارنارنج و عرق بید مشک هرروز یک لیوان باعسل میل شود. بمدت شش ماه

پودر عطسه آور روزی یکبار تا چهل روز.

پودر هلیله سیاه یک واحد و عسل پنج واحد ترکیب هرروز ک ق م بمدت شش ماه میل شود.

درمان شب کوری درطب سنتی

درمان شب کوری٬ درمان شب کوری با حجامت٬ درمان شب کوری با حجامت ماستویید٬ درمان شب کوری با زالو٬ درمان شب کوری با زالو درمانی٬ درمان شب کوری با طب سنتی٬ درمان شب کوری با گیاهان دارویی٬ درمان شب کوری با میوه٬ درمان شب کوری چشم٬ درمان شب کوری چیست٬ درمان شب کوری در طب سنتی