علت خونریزی بعد از زالو درمانی

علت خونریزی بعد از زالو درمانی

 

یکی از تفاوت ھای زالو درمانی با سایر روشهای خون درمانی ، خونریزی پس از زالو درمانی می باشد.

علت این خون ریزی چیست؟

پروتئینی به نام ” کالین ” در بزاق زالو موجود است . وظیفه اصلی این پروتئین آنست که باعث خونریزی ثانویه می شود  و گاھی این خونریزی تا ١٢ ساعت به طول می انجامد . در یک نگاه سطحی و گذرا شاید شما از این موضوع متعجب شوید که ، زالو چه نیازی به ماده ای دارد که سبب خونریزی طولانی مدت از زخم ایجاد شده شود ؟ زالو پس از یک ساعت یا کم تر ، بعد از اینکه قربانی خود را مورد تهاجم قرار داد خودش را از آن جدا می کند و بیش از آن به طعمه متصل نمی ماند . پس چه فایده ای می تواند داشته باشد ؟ که در زیر می آوریم:

 

_خونریزی ثانویه جهت جلب نمودن سایر زالوھا طراحی شده و می تواند به عنوان ابزاری جهت حفاظت از جمعیت زالوها عمل نماید . زیرا خون خارج شده از زخم در آب پخش می شود و سبب جلب توجه سایر زالوها می گردد و در نتیجه سایز زالوها به سمت طعمه ھجوم می آورند.

 

_این خونریزی طولانی و بلند مدت طراحی شده تا زخم ایجاد شده توسط نیش زالو تمییز گردد و بنابراین به عنوان ابزاری ساده و موثر جهت ضدعفونی کردن زخم عمل می کند . این امر مانع ورود میکرواُرگانیسمها به داخل جریان وریدی نیز می شود و ھمچنین خطر ابتلا به بیماری ھای عفونی و سپس عفونت خون را کاهش می دهد.!!!

 

_سبب خروج رسوبات و اخلاط اضافی و کثافات باقی مانده خون در داخل وریدها نیز می شود . و دلایلی دیگر …

 

چه کاربرد درمانی دارد؟

_خونریزی بعد از افتادن زالوھا نقش مهمی در بیرون راندن کثافات خون دارد . بنابراین توصیه می کنیم که مانع ادامه خونریزی نشوید و ھیچ نوع نگرانی به خود راه ندھید چرا که پس از گردش آب دھان زالو در داخل رگ ھای بدن و حل کردن غلظت ھا و رسوبات دیواره ی رگھا , خون آلوده ی متاثر از بزاق دھان زالو به تدریج در طول چند ساعت از محل نیش زالو خارج می شود .

 

_سپس خونریزی به خودی خود بسته شده و خون منعقد می شود و خونروی پس از زالو درمانی یکی از ارکان زالو درمانی محسوب می گردد . و بهتر است بیمار سر پا نایستد و استراحت کند و از شربت ھایی مانند شربت زعفران ، آب انار شیرین ، شربت گلاب ، و بید مشک و شربت تخم شربتی و تخم بالنگو و آب میوه ھای طبیعی تناول نماید ولی در صورت سردی مزاج بیمار یا رقت بیش از حد خون بیمار یا احساس ضعف و ناتوانی در بیمار یا به هر دلیل دیگر که طبیب تصمیم گرفت پس از رها شدن زالو از موضع ، محل را پانسمان کنید .

 

بند آوردن خونریزی بعد از زالو درمانی٬ خونریزی بعد از زالو انداختن٬ خونریزی بعد از زالو درمانی٬ خونریزی پس از زالو درمانی٬ علت خونریزی بعد از زالو درمانی٬ قطع خونریزی بعد از زالو درمانی٬ مدت خونریزی بعد از زالو درمانی