درمان آسم در طب سنتی

درمان آسم در طب سنتی

 

درمان آسم و تنگی نفس مرطوب

 

در این نوع آسم می‌توان شربت_عسل مصرف کرد، همچنین اگر به ‌جای آب از شربت عسل استفاده شود, بسیار مفید است.

 

اگر در آبی که از آن ماءالعسل  درست می‌شود, افتیمون جوشیده باشد، خاصیت آن بیشتر می‌شود، به‌طوری که یک قاشق افتیمون را در پارچه بسته، در آب در حال جوشیدن به‌مدت ۳ ثانیه قرار دهید, پارچه را در آورده و آن را در آب بچلانید. افتیمون در این بیماری بسیار مفید است. (افتیمون نفخ را هم برطرف می‌کند).

 

شربت زعفران از مجربات در آسم و تنگی نفس رطوبی است, نوشیدن شربت زعفران یا آب عسل با زعفران است, زعفران مقوی دستگاه تنفسی است.

 

چای یا دمنوش زوفا, دمنوش آویشن و پونه و بابونه شیرین‌شده با عسل  و همین طور انجیر, عرق زنیان و عرق پونه در آسم‌های رطوبی مفید هستند.

درمان آسم با طب سنتی

درمان آسم و تنگی نفس ناشی ازخشکی

 

ماء_الشعیر, شیر_بز, شیر_شتر با شکر (در افراد دیابتی با عسل) که بهتر است شیر شتر از نصف لیوان روزانه شروع شود تا به‌تدریج به یک لیوان برسد.

 

شیر_گوسفند با ترنجبین, بادام و حریره بادام و شیربادام, شیرهویج, سوپ شیر با گشنیز، جعفری، ماش و پیاز, اسفیدباج، شورباها و غذاهای تر و چربی‌دار با روغن بادام نیز بسیار مفید است.

 

درمان آسم٬ درمان آسم آلرژیک٬ درمان آسم با داروهای گیاهی٬ درمان آسم با شیر شتر٬ درمان آسم با طب سنتی٬ درمان آسم با عسل٬ درمان آسم خفیف٬ درمان آسم خیراندیش٬ درمان آسم در طب سنتی