درمان خشکی پوست نوزاد در طب سنتی

درمان خشکی پوست نوزاد در طب سنتی

پوست نوزادان حساس، نازک و مستعد خشک شدن است به خصوص در آب هوای گرم و خشک و یا در صورتی که وی را به طور مکرر حمام کنیم. خشکی شدید پوست می‌تواند باعث ناراحتی، خارش و ترک خوردن پوست کودک شده و در نتیجه کودک به همین دلیل شروع به بهانه‌گیری و خاراندن پوست خود کرده که می‌تواند پوست را عفونی کند. برخی از صابون‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌کننده برای درمان خشکی پوست نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در صورتی که درمان‌های طب سنتی باعث بهبود علائم نشد و بدن کودک دچار کم‌آبی شده یا پوست او ترک خورد باید مراقبت‌های پزشکی و تخصصی انجام شود

1-موادی همچون : تخم مرغ ، ادویه جات تند و زیاد و مکرر ، رب گوجه کارخانه ای( غفلت از مصرف زردچوبه یا رب انارشیرین ) بادمجان، تنقلات کارخانه ای ، انواع سس ، موز، ماکارونی ، هلو ، خربزه، انجیر و… .پرهیز داده شود .

۲- یک احتمال قوی هست که فرزند شما دربدو تولدش دارای زردی بوده و شما در دادن ترنجبین نوبه ای برای پاکسازی روده اش بصورت مستمر غافل شده ای و حالا باید ترنجبین و بارهنگ دمنوش را هفتگی به او حتی در بزرگسالی بخورانی .

۳- خوردن عرقیات سرد ( بید و نیلوفر وکاسنی و ختمی ) مخلوطش به اندازه یک استکان و میوه لیمو شیرین و آب انار شیرین و کدو خورشتی آب پزو بخارپز در خنک کردن پوست بسیار موثر است.

۴- استحمام با سدر و ماست و یا ضماد ژل اسفرزه بصورت دوره ای مورد تاکید است .

۴- ضماد حنا به کف پاها و حتی دست در کشیدن حرارت بالای تنه بسیار مفیداست .

۵- پرهیز از چای و یا حداقل کم رنگ

۶- کاهش ادویه تند در تغذیه و ضرورت دوره ای خوراندن آشجات آلو و گشنیز و اسفناج و جو و مواد آبکی در رطوب دهی روده ها بسیار موثرند .

۷-خشکی پوست ناشی از حرارت بالای روده و خشکی روده و حتی عفونت در مجموعه شکم و لگن است پس مالیدن روغن زیتون مالشی یا روغن بادام شیرین با پایه بادام و خوراندن بارهنگ و یا ترنجبین و یا شیرخشت بصورت دوره ای دردفع یبوست موثرند .

۸- گوشتها عموما خشکی دهنده هستند پس از پودرسماق برای گوشت و یا پودر لیموعمانی برای برنج و یا طبخ خورشتها به مقدارزیاد هرگز غفلت نشود .

۹- درقرن ۲۱ دست نامیمون و مشکوک در کشورمان مزاج ها و خلط ثانویه را از دموی بودن یعنی ( گرم وتر ) که بهترین شرایط برای زندگی ما بوده است وارد صحنه سیاستگزاری شده با تغذیه های تفننی مارا به سمت مزاج صفراوی ( یعنی گرم و خشک ) و یا مزاج سوداوی ( سرد و خشک ) که وجه مشترکشان خشکی و خشکی کشانده و لذا امروزه شاهد عارضه خشکی و حرارت بالا درکبد ها هستیم پس ما باید در تغذیه ها مدیریت کنیم مثلا روغن نباتی و مایع و فست فودها و هله و هوله غربی را از سرسفره را خارج کرده و به سمت سفره و تنقلات ایرونی و طبیعی خودبازگردیم .

۱۰- ماباید به محض احساس داشتن ادرار و مدفوع بایستی در تخلیه آن بکوشیم تا بخار فضولات ناشی از تجمع مواد دفع شدنی خطرناک حیات نگیرد .

۱۱- غفلت ما از حضور شوینده ها و استعمال اسانسهای شیمیایی در لباس شستن و پاکیزگی ها باید مورد تجدید نظر قرار گیرد .

۱۲- یکساعت قبل از استحمام و پس ازخروج از حمام مالیدن روغن های بنفشه و زیتون مالشی و ختمی و کدو به دست و پا و سینه بسیار موثر است .

۱۳- استحمام با صابون ختمی موثر است .

درمان خشکی پوست نوزاد در طب سنتی

 

درمان خشکی پوست کودک٬ درمان خشکی پوست کودک دو ساله٬ درمان خشکی پوست نوزاد٬ درمان خشکی پوست نوزاد با طب سنتی٬ درمان خشکی پوست نوزاد در طب سنتی٬ درمان خشکی پوست نوزاد دو ماهه٬ درمان خشکی پوست نوزادان٬ رفع خشکی پوست نوزاد