سردردتان را با استفاده از این روغن های گیاهی درمان کنید

درمان سردرد با استفاده از روغن های گیاهی

همه ی افراد دچار سردرد می شوند، علت بروز سردردها مختلف است ممکن است استرس ناشی از کار باعث ایجاد سردرد در فرد شود. بعضی از روغن های گیاهی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها سردردهای خودتان را درمان کنید. در این مقاله روغن های گیاهی که برای درمان سردرد مفید هستند را آماده کرده ایم. با ما همراه شوید.

تعدادی از مطالعات نشان می‌دهند که برخی از روغن‌های ضروری ممکن است برای درمان سر درد مفید باشند. عبارتند از:

کدام روغن‌ها در تسکین سر درد‌ها تاثیر گذارند؟

 

درمان سر درد با روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس اغلب به کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و راحت خوابیدن کمک بسیاری می‌کند. بسیاری معتقدند که این روغن در درمان سر درد‌های شدید و میگرن‌ها می‌تواند بسیار موثر عمل کند. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ انجام شده بود، نشان می‌دادند که اسطوخودوس در درمان و کنترل سردرد‌های میگرنی بسیار موثر است، به ویژه هنگامی که استنشاق می‌شود.

درمان سردرد با روغن رزماری

روغن رزماری به طور سنتی برای درمان سر درد و بهبود گردش خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعات کمی در دسترس هستند که به طور خاص از روغن رزماری به عنوان یک درمانگر موثر در سر درد حمایت کنند، با این حال، یک مطالعه که در سال ۲۰۰۸ انجام شده بود نشان می‌داد که روغن رزماری دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد می‌باشد.

تحقیق دیگری که در سال ۲۰۱۳ ارائه شده بود، نشان می‌داد که روغن رزماری به کاهش درد و بی خوابی در افراد‌ی که در ترک اعتیاد هستند کمک بسیاری کرده است. این نمونه‌های تحقیقاتی نشان می‌دهند که روغن رزماری ممکن است درد‌های ناشی از سردرد را کاهش دهند. با این حال برای تایید شدن خواص آن، مطالعات بیشتری نیاز است.

درمان سر درد با روغن نعناع

سال‌های بسیاری است که از روغن نعناع، جایگزین داروهای دیگر استفاده می‌کنند. این روغن یکی از بهترین روغن‌های ضروری در درمان سر درد به شمار می‌رود. مطالعات اخیر منتشر شده در مورد روغن‌های ضروری که در سال ۲۰۱۵ انجام شده بود نشان می‌دادند که روغن نعناع اثرات شگفت انگیزی در درمان سر درد هایی که در پیشانی سر اتفاق می‌افتند، دارد. یکی ازمواد تشکیل دهنده‌ی روغن نعناع، منتول‌ها هستند. تحقیقات سال ۲۰۱۵ نشان دادند که منتول‌ها در درمان میگرن‌ها موثر هستند.

درمان سر درد با روغن بابونه

مردم به طور سنتی در هنگام استراحت و یا تفریح، چای بابونه می‌نوشند. بنابراین می‌توان گفت: روغن بابونه هم از آن مزایا مستثنی نیست. مطالعاتی که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بودند بیان می‌داشتند که روغن بابونه ممکن است برخی علائم اضطراب و افسردگی را بهبود ببخشد.

خواص دارویی گیاه بابونه : اغلب سر درد‌ها به دلیل استرس و اضطراب ایجاد می‌شوند، اما با استفاده از روغن بابونه می‌توانند درمان شوند. روغن بابونه دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند سر درد را کاهش بدهد، اما در مورد مزایای سلامتی آن، تحقیقات بیشتری لازم است.

درمان سر درد با روغن اکالیپتوس

اکالیپتوس معمولا برای کاهش التهاب و مشکلات تنفسی کاربرد‌های فراوانی دارد. افرادی که دچار سر درد‌های ناشی از مسدود بودن سینوس‌ها هستند، با استنشاق اکالیپتوس، می‌توانند علائم آن‌ها را کاهش دهند. مطالعه‌ی دیگری نشان می‌دهد که استنشاق اکالیپتوس در از بین درد و کاهش فشار خون موثر است.

نحوه‌ی استفاده از روغن‌های ضروری برای درمان سر درد

چندین روش استفاده از روغن‌های ضروری برای درمان سر درد وجود دارند که عبارتند از:

  • استفاده از روغن بر روی پیشانی: روغن‌های ضروری قبل از اینکه بر روی پوست استفاده شوند، باید کمی رقیق شوند که در این صورت باید با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل ترکیب شوند. سپس ترکیب رامی توانید استفاده کنید.
  • استنشاق کردن: چند قطره روغن را بر روی پارچه‌ای بچکانید سپس آن را زیر بینی خود نگه دارید و نفس عمیق بکشید.
  • کمپرس سرد: با خیساندن یک حوله در آب سرد و سپس چکاندن چند قطره روغن بر آن، و سپس با گذاردن حوله بر روی پیشانی سر درد خود را تسکین دهید.
  • افزودن روغن به حمام: یکی از روش‌های آسان برای درمان سر درد‌ها، می‌تواند افزودن چند قطره روغن به حمام داغ باشد.

خطرات و ملاحظات

_ روغن‌ها به طور کلی برای استفاده ایمن هستند، اما این را به خاطر داشته باشید که قبل از مالیدن آن‌ها به پوست خود، آن‌ها را با یک روغن حامل دیگر رقیق کنید. در صورت استفاده نا درست، ممکن است باعث تحریک پوست بشوند.

_ افرادی که آلرژی دارند، ممکن است حتی به روغن‌های رقیق شده، حساست نشان بدهند. بنابراین قبل از استفاده از روغن‌ها مقدار کمی از آن را بر روی مچ دست خود تست کنید، بعد از گذشت ۴۸ ساعت اگر واکنشی وجود نداشت، پس بدانید جای نگرانی نیست و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

_ افردی که دارای شرایط خاصی هستند، حتما قبل از استفاده روغن با پزشک خود مشورت کنند.

استفاده از روغن بر روی پیشانی٬ استنشاق کردن٬ درمان سردرد با روغن گیاهی٬ روغن اسطخدوس٬ روغن اکالیپتوس٬ روغن بابونه٬ روغن رزماری٬ روغن ضروری برای سردرد٬ روغن نعناع٬ کمپرس سرد