فواید سبزی خوردن در طب سنتی

فواید سبزی خوردن در طب سنتی

 

مصرف جعفری به دلیل دارا بودن آهن گیاهی در غذای روزانه افراد کم خون یا بچه هایی که روند رشد ضعیفی دارند توصیه می شود.

 

 

حال وضعیت به گونه ای شده است که عده ای از خانم های جوان خواص تغذیه ای و درمانی سبزی ها را نمی دانند و حتی برخی از اقلام آن را نمی شناسند بنابراین بد نیست با برخی از انواع سبزی خوردن آشنا شده و به خواص تغذیه ای آن پی ببریم و این اطلاعات را به نسل بعد خود نیز انتقال دهیم.

 

تره؛ کاهنده فشار و کلسترول خون

تره به دلیل پتاسیم بالایی که دارد ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و کلسترول بد خون می کاهد. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری کرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان کرده، از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می بخشد.

 

همچنین ناراحتی های طحال را برطرف کرده و برای نقرس و درد مفاصل مفید است، همچنین تمایلات جنسی را افزایش می دهد

 

تربچه با سلول های سرطانی می جنگد.

ویتامین C فراوان آن در رفع بیماری های دهان و پیوره موثر است و از پوسیدگی دندان ها می کاهد. این ویتامین در برگ تربچه چندین برابر بیشتر است و اگر به همراه غذا خورده شود، به جذب آهن کمک می کند.

 

براساس تحقیقات انجام شده، تربچه سلول های سرطانی بدن را از بین برده و در بهبود عوارض شیمی درمانی موثر است.

 

ریحان؛ آرامبخش و خواب آور

این سبزی بسیار معطر و خوشبوست. ضد یبوست، ضدتشنج، رفع کننده سردردهای عصبی (میگرن) و سرگیجه است و به دلیل ترکیبات آرامبخش برای رفع بی خوابی های اضطرابی موثر بوده و مسکن خوبی به شمار می رود

 

شاهی؛ محرک فعالیت کلیه ها

این سبزی طبیعت معتدلی دارد. همچنین پایین آورنده قند خون بوده و لکه های قهوه ای و کک و مک ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید را رفع می کند.

 

 

جعفری؛ خون ساز و قاعده آور

این سبزی سرشار از ویتامین و املاح معدنی آهن، کلسیم و فسفر است. عادت ماهانه را تنظیم و خون را تصفیه می کند، همچنین روده ها را ضد عفونی می کند.

 

ترخون؛ جانشین مناسب نمک

این سبزی عطر تندی دارد و کمی تلخ است. وجود چند برگ ترخون در سبزی سفره اشتها را تحریک و نفس را خوشبو می کند.

بوی تند آن موجب مهار رشد میکروب های پوست و کاهش بوی بد بدن می شود.

 

نعناع ؛ اشتها‌برانگیز

مهم‌ترین خاصیت درمانی نعنا، اثربخشی آن بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال است. برای این منظور کافی است 10 گرم از نعناع خشک‌شده را در یک لیتر آب دم کرده یا از عرق نعناع استفاده کنید.

 

 

پیازچه؛ غنی از ویتامین C

پیازچه فواید زیادی دارد که بیشتر آن ها مانند پیاز است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاهش قند خون

کاهش کلسترول خون بالا

کاهش فشار خون بالا

کاهش خطر پیشرفت سرطان کولون و دیگر سرطان ها

کاهش التهاب

خواص سبزی خوردن

 

فواید سبزی خوردن٬ فواید سبزی خوردن برای بدن٬ فواید سبزی خوردن برای پوست٬ فواید سبزی خوردن برای جنین٬ فواید سبزی خوردن برای کبد٬ فواید سبزی خوردن برای مو٬ فواید سبزی خوردن در بارداری٬ فواید سبزی خوردن در دوران بارداری٬ فواید سبزی خوردن در طب سنتی٬ فواید سبزی خوردن در لاغری٬ فواید سبزی خوردن همراه غذا