مزیت ژلاتین برای زیبایی پوست،مو و لاغری در طب سنتی

۱۲ مزیت ژلاتین برای زیبایی پوست، مو و لاغری

فواید ژلاتین برای زیبایی

ژلاتین مزایای زیبایی فوق العاده ای دارد و از حذف جوش های سرسیاه گرفته تا جوان سازی پوستتان موثر است.

ژلاتین یک ماده گرانبهاست و به دلیل این که باعث بهبود زیبایی طبیعی می شود ارزشش بیشتر نمایان می شود!
ترکیبات ژلاتین چیست؟

قطعا همه ما پودر ژلاتین خریداری می کنیم تا با آن ژله، دسر و… آماده کنیم، اما می دانید محتویات آن چیست؟ خوب، ژلاتین از استخوان ها یا پوست های حیوانی بدست می آید– مصرف آن را نادیده نگیرید! این ماده یک غذای بسیار مغذی است که باعث افزایش کلاژن سازی می شود و با تاخیر در چین و چروک باعث جوان ماندن پوست می شود. استخوان، پوست و بافت همبند از کلاژن تشکیل شده است، کلاژن پروتئینی است که ژلاتین را تولید می کند.

اگر چه اکثرا ژلاتین از پوست خوک بدست می آید، پس مطمئن شوید که ژلاتین ارگانیک حیوان علف خوار که معمولا حلال گوشت است و ترجیحا از گاو بدست می آید، را خریداری کنید.

یکی از غنی ترین و بهترین منابع ژلاتین، آبگوشت قلم و استخوان(آب قلم) است! آب قلم یک غذای سالم در طب سنتی است که می تواند در رژیم غذایی پالئو مورد استفاده قرار گیرد و بسیار سالم و مغذی است.

ژلاتین برای زیبایی

  1. راز جوانی پوست

بهترین مزیت زیبایی ژلاتین این است که راز جوانی پوست است! ژلاتین از کلاژن ساخته شده، پروتئینی که پوست، استخوان ها، بافت ها و همه چیز را مانند چسب در کنار هم حفظ می کند. با افزایش سن، سطح کلاژن بدن به عنوان بخشی از روند پیری طبیعی کاهش می یابد. این امر باعث ایجاد خطوط ، چین و چروک و افتادگی پوست می شود! با این حال، با خوردن غذاهای غنی از ژلاتین یا کلاژن رژیمی، می توانید تولید کلاژن را افزایش دهید. این روند پیری زودرس را به تاخیر می اندازد و چهره تان جوان تر به نظر می رسد و این جوانی ماندگارتر خواهد شد! برای جوان کردن پوستتان سعی کنید آب قلم و استخوان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  1. جلوگیری از کشش و ترک های پوستی

مصرف ژلاتین در بهبود خاصیت کشسانی و استحکام پوست مفید است و مانع ترک های پوستی ناشی از بارداری های ناخوشایند می شود . سعی کنید آب قلم و استخوان که غنی از مواد مغذی است مصرف کنید که نه تنها مانع ترک پوست می شود، بلکه باعث تغذیه شما و جنین تان می شود!

  1. سلولیت را کاهش می دهد

ممکن است به دلیل کاهش تولید کلاژن در بدنتان، بین زانو و استخوان مفصل ران و بین ران و کفل دچار سلولیت(تجمع بافت چربی در نقاطی از بدن) شوید. به همین دلیل است که شما نیاز به مصرف کلاژن غذایی دارید تا بتوانید کلاژن موردنیازتان را دریافت و ذخیره کنید تا بتوانید پوستی سفت و صاف و کشیده داشته باشید. آب قلم و استخوان یا مکمل های کلاژن با کیفیت بالا مصرف کنید تا بتوانید تجمع چربی و سلولیت بدنتان را کاهش دهید.

  1. برای داشتن موهای ضخیم تر و بلند تر

یکی دیگر از مزایای زیبایی ژلاتین این است که باعث رشد مو می شود! اگر دوست دارید رشد موهایتان افزایش بیابد، باید سعی کنید غذاهای غنی از ژلاتین را بخورید. آب قلم استخوان بهترین منبع ژلاتین است، به همین دلیل من مصرف آن را به شما توصیه می کنم.

  1. پوست را نرم و صاف می کند.

شما می توانید با مصرف غذاهای غنی از ژلاتین و همچنین با ماساژ آن روی صورتتان، پوستی نرم و صاف داشته باشید! برای نتایج شگفت انگیز روی پوست ماسک زیر را امتحان کنید:

ماسک صورت ژلاتین و عسل:

در یک کاسه کوچک، یک دوم قاشق چای خوری پودر ژلاتین ، 1 قاشق چای خوری عسل خام و 1 قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی را مخلوط کنید. همه آنها را خوب مخلوط کنید. با استفاده از یک براش آرایشی، آن را روی صورت خود بمالید، از تماس با چشم خودداری کنید. سپس به مدت 10-15 دقیقه صبر کنید و پس از آن ابتدا به آرامی با آب گرم بشویید، سپس با آب سرد. در نهایت پنبه آغشته به عصاره ارگانیک رز را به پوستتان بزنید و سپس 3-4 قطره روغن آرگان را برای مرطوب شدن پوستتان استفاده کنید. شما می توانید این کار را هر روز انجام دهید تا پوستی نرم و صاف داشته باشید.

ماسک ژلاتین و عسل

 

  1. ناخن های براق و قوی

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت ناخن ها ایفا می کند! با خوردن غذاهای مناسب ناخن های قوی و براق خواهید داشت و رشدشان سریعتر خواهد شد! غذاهای غنی از ژلاتین مانند آب قلم و همچنین غذاهای غنی از ویتامین E، ناخن های شما را تقویت می کنند پس سعی کنید بیشتر از آنها مصرف کنید!

7- کاهش جوش های سرسیاه

شما می توانید با استفاده از ژلاتین و شیر، ماسک صورت تهیه کنید تا از شر جوش های سرسیاه خلاص شوید و منافذ مسدود شده پوستتان را درمان کنید

درمان جوش سر سیاه

 

8- تهیه ژل مو خانگی مورد دلخواهتان.

شما توانید یک ژل مو خانگی بسازید این کار فوق العاده آسان است با کمک ژلاتین می توانید آن را تهیه کنید! هنگامی که شما این ژل خانگی را درست کردید، می توانید از این محصول طبیعی و فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید و با استفاده از اسانس های مختلف می توانید عطر و طعم مخصوصی به آن اضافه کنید!

  1. تقویت مو

ژلاتین غنی از پروتئین است، پروتئین یکی از مواد مغذی است که موجب تقویت تارهای مو می شود . اگر پروتئین کافی در بدن یا مو نباشد چه اتفاقی می افتد؟ خوب، موهای شما به راحتی می ریزد، زیرا ریشه آن ضعیف می شود! موهایتان را با مصرف ژلاتین تقویت کنید و یا حتی آن به شامپویتان اضافه کنید تا موهایتان را از بیرون تقویت کند! پس یک شامپوی پروتئینی خاص خودتان خواهید داشت که موجب استحکام بیشتر ریشه موهایتان می شود .کافی است یک الی دو قاشق چای خوری پودر ژلاتین را به یک شامپو طبیعی بدون سولفات 8 اونسی اضافه کنید. به مدت یک دقیقه محتویات را کاملا تکان دهید که به خوبی ترکیب شوند.

ماسک مو

 

  1. پاکسازی پوست

آیا شما به دنبال پاک کننده پوست طبیعی هستید که کاملا موثر باشد؟ از پودر ژلاتین استفاده کنید! می توانید آن را با سایر بذرها از جمله بلغور جو دوسر، آرد نخود یا آرد ذرت مخلوط کنید: 1 قاشق چای خوری آرد ذرت و 1/2 قاشق چای خوری پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید. حالا فقط اندکی آب اضافه کنید تا خمیر بدست بیاید و سپس آن را روی صورتتان کامل بمالید، از تماس با چشمانتان خودداری کنید، سپس با آب ولرم بشویید و 3-4 قطره از روغن مورد دلخواهتان را(مانند روغن جوجوبا) را برای مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید.

ژلاتین برای لاغری و کاهش وزن
  1. کمک به کاهش وزن

اندام متناسب اندامی جذاب است. ژلاتین به کاهش وزن کمک می کند، زیرا حاوی پروتئین است که باعث می شود به مدت طولانی احساس سیری داشته باشید. شکم پر شما را از خوردن فست فودهای ناسالم دور می کند! ژلاتین برای کاهش وزن مفید است، زیرا به سم زدایی کبد کمک می کند تا بتواند عمللکرد مطلوبی داشته باشد. کبد ارگانیسم بسیار مهمی برای متابولیسم چربی است و نقش مهمی در مدیریت وزن ایفا می کند، بنابراین برای افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند این نکته بسیار مفید است.

رژیم لاغری

 

  1. سفتی پوست

برای سفت شدن پوست شل از ژلاتین و آب استفاده کنید. این دو مواد را با هم ترکیب کنید. این ترکیب، ژلی را تشکیل می دهند که برای سفتی پوست ایده آل است! سفت شدن پوست همچنین باعث کوچک شدن منافذ باز پوست می شود، زیرا منافذ باز پوست با چربی و آلودگی مسدود می شوند و یا حتی بزرگ تر می شوند. برای ساختن یک ماسک سفت کننده صورت دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

ماسک سفت کننده پوست: در یک کاسه، 2 قاشق چای خوری پودر ژلاتین را به ¼ فنجان آب گرم اضافه کنید. قبل از اضافه کردن 2 قاشق چایخوری آب لیمو تازه، آن را به شدت مخلوط کنید تا یک ژل درست شود و سپس صبر کنید مخلوط خنک شود. مقداری از این ژل را روی پوست خود بمالید، از تماس با چشم ها خودداری کنید. اجازه دهید ماسک برای 15 دقیقه روی صورت باقی بماند، سپس با آب سرد بشوید. بعد از شستشوی صورت با کره شیا صورتتان را مرطوب کنید. و بقیه ماسک را برای استفاده بعدی در یخچال ذخیره کنید.

سفت کردن پوست

از کجا ژلاتین تهیه کنیم؟

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، لطفا اطمینان حاصل کنید که ژلاتین گاو که حلال گوشت هست خریداری کنید. شما می توانید از این ماده به صورت موضعی استفاده کنید یا آن را روزانه مصرف کنید.

نحوه مصرف ژلاتین

بهتر است آب قلم خانگی مصرف کنید اما اگر نتوانستید، بهترین راه برای مصرف ژلاتین این است که با استفاده از پودر ژلاتین در منزل ژله تهیه کنید . برخی افراد مکمل های کلاژن مصرف می کنند ، مثلا مکمل کلاژن پپتید، مکمل های کلاژن بدون گلوتن، و فاقد GMO.

با مصرف 1 قاشق غذاخوری ژلاتین در روز به نتایج مطلوبی خواهید رسید .

پاکسازی پوست با ژلاتین٬ پودر ژلاتین٬ پوست چرب٬ پوست خوب٬ پوست گندمی٬ تقویت مو٬ تقویت مو با ژلاتین٬ ژلاتین٬ ژلاتین برای لاغری٬ کاهش وزن٬ کلاژن٬ ماسک چاقی صورت٬ ماسک ژلاتین٬ ماسک ژلاتین برای چاقی صورت٬ ماسک صورت٬ ماسک مو٬ مزایای ژلاتین برای پوست و مو