کاهش استرس با ماساژ این نقاط بدن در طب سنتی

کاهش استرس با ماساژ این نقاط بدن در طب سنتی

این روزهایی که برای همه پر از استرس و تنش است را در پایان روز با ماساژ چند نقطه مختلف از بدن، می‌توانید به راحتی و با آرامش پشت سر بگذارید! شما می‌توانید با ماساژ بدن استرس روزانه را از بین ببرید، کمردرد را کاهش دهید، خود را از اضطراب رها کنید و حتی احتباس مایع را کاهش دهید و این‌ها فقط برخی از مزایای ماساژ دادن است.

با این که که این درست است که شما برای ماساژ دادن فرد دیگر به آموزش و تمرین نیاز دارید، ولی حداقل می‌توانید کیفیت زندگی خودتان را با حرکات خاص بهبود دهید. برای این که قادر به انجام یک ماساژ یک پارچه باشید، اول از همه نیاز دارید که راحت باشید این به این معنی است که هم اتاق شما و هم تخت یا صندلی که از آن استفاده می‌کنید، باید مکان آرامش بخشی باشد؛ هم چنین مطمئن شوید که دما برای فردی که ماساژ می‌گیرد مناسب است.

وسایل ضروری برای ماساژ بدن

شما می‌توانید فضا را با استفاده از شمع‌ها روشن کنید (اگر فردی که ماساژ می‌گیرد حساسیت ندارد و عطر و بوی قوی تر را احساس نمی‌کند.) هم چنین می‌توانید برخی از بخورها یا روغن‌های اسانس با رایحه آرامش بخش مانند اسطوخدوس انتخاب کنید و موسیقی محیطی را فراموش نکنید!

موسیقی‌ها را بدون کلام، از انواع مختلف سازها که برای آرامش یا مدیتشن مناسب هستند، انتخاب کنید؛ ممکن است سبک موسیقی که صداهای طبیعت مانند(باران، امواج اقیانوس، آبشارها، پرندگان و غیره) را شبیه سازی کرده است ، دوست داشته باشید.

وسایل مورد نیاز ماساژ

 

ماساژ بدن را چگونه و با چه وسایلی انجام دهیم؟

روغن مخصوص نیز لازم است، آن‌ها را به راحتی می‌توانید به دست آورید زیرا در فروشگاه‌های تخصصی فروخته می‌شوند. بررسی کنید که آیا پوست شخصی که ماساژ را می‌گیرد حساس است، یا اینکه نیاز به خرید یک نوع خاص از روغن دارید.

ملایم ترین گزینه روغن بادام یا جوجوبا است. حوله ضروری است، به خصوص اگر گرم باشد؛ برای گرم کردن آن‌ها از بخاری مخصوص استفاده کنید. مهم ترین چیز این است که آن‌ها برای پوشش دادن فردی که ماساژ را می‌گیرد، استفاده می‌شوند و هم چنین اگر دست‌های سردی دارید برای راحت نگه داشتن آنها نیاز است. در پایان درمان شما به آن‌ها نیاز خواهید داشت تا روغن اضافی را پاک کنید. طبق آنچه در این بخش میخوایند به غیر از این واقعیت که ممکن است به دلایل پزشکی به ماساژ نیاز داشته باشید، هم چنین مشکلی در مورد یک ماساژ 30 تا 45 دقیقه در آب گرم برای از بین بردن درد و رنج نیز وجود ندارد.

اما آیا می‌دانید که قسمت‌هایی از بدن وجود دارد که یک ماساژ معمولی انجام نمی‌شود و شما می‌توانید خودتان در خانه انجام دهید؟ هنگامی که شما می‌فهمید که آن‌ها چه هستند و بر روی آن‌ها کار می‌کنید، هرگز مثل قبل نخواهید بود، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و خوشحال خواهید شد.

روغن ماساژ در طب سنتی
روغن ماساژ

 

1- ماساژ بدن و بالای سر

بیش از نیمی از افرادی که امروزه کار می‌کنند گلایه می‌کنند که وقتی روز کاری به پایان می‌رسد خسته می‌شوند. یک ماساژ بر روی سر (به طور خاص، فرق سر) حس لذت بخشی را ایجاد می‌کند، زیرا ماهیچه‌های جمجمه شما را آرام می‌کند و باعث جریان خون بیشتر می‌شود. 

فواید ماساژ بدن و سر

2- ماساژ بدن و صورت

این کار به شما کمک می‌کند که جوان تر به نظر برسید، زیرا پوست را سفت می‌کند، و به شما کمک می‌کند تا آرام باشید. اگر شما بسیار نگران هستید یا اضطراب دارید، ماساژ صورت را توصیه می‌کنیم و این کار می‌تواند برای کاهش خستگی، نگرانی و تنش روزانه مفید باشد. 

فواید ماساژ صورت

3- ماساژ بدن و جمجمه

ما قبلا اشاره کردیم که یک ماساژ تا فرق سرتان برای سلامتی شما مفید است، با این حال، این تنها مکانی نیست که شما می‌توانید ماساژ دهید تا حس خوبی داشته باشید. علاوه بر این، اگر به خودتان یادآوری کنید که استرس چقدر باعث ایجاد مشکلات سلامتی و افسردگی می‌شود، ماساژ ارزش تلاش برای کاهش آن را دارد. ماساژ بین پیشانی و فرق سر برای افرادی که کار آن‌ها تمرکز و برنامه ریزی زیادی دارد، ایده‌آل است.

ماساژ هم چنین برای افرادی که در حال امتحان دادن هستند و یا مشاغلی که نیاز زیادی به تمرکز و زمان در مقابل صفحه کامپیوتر دارند، مناسب است و این کار کمک خواهد کرد که تنش کاهش یابد، خلق و خوی بد را از بین ببرد و کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

ماساژ جمجمه

4- ماساژ بدن و گوش

هیچ چیز مانند ماساژ گوش برای تولید آن حالت آرامش بخش مطلوب وجود ندارد، آیا می‌دانستید که یکی از علل اصلی استرس، صداهایی است که هر روز در شهرهای بزرگ شنیده می‌شود؟  بوق‌ها، فریاد‌ها و موسیقی بلند باعث خستگی و اضطراب اضافی می‌شود در عوض سکوت، ذهن را آرام می‌کند، به شما در جلوگیری از افکار منفی کمک می‌کند و مصرف انرژی مغز را کاهش می‌دهد.  این باعث می‌شود که شب راحت تر بخوابید و روی چیز‌های خوب تمرکز کنید. این ماساژ باید در پشت گوش انجام شود، با استفاده از حرکات دایره‌ای و حرکت در جهت عقربه‌های ساعت به سمت عقب.

ماساژ گوش

5. ماساژ بدن و نوک انگشتان

مردم معمولا انگشتان دست خود را ماساژ نمی‌دهند مگر این که درد داشته باشند، این یک اشتباه بزرگ است در حالی که نوک انگشتان شما سخت ترین قسمت بدن شما هستند، ولی آن‌ها نیز بسیار حساس هستند و به مراقبت و توجه نیاز دارند. آن‌ها از اعصابی پر شده‌اند که در آن جا تمام می‌شوند که می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های فشار آرام شوند، این برای افرادی که کار تایپ کردن را انجام می‌دهند ایده‌آل است. 

ماساژ انگشتان

6- ماساژ بدن و باسن

باسن یکی از مناطق نادیده گرفته شده است، زیرا بیشترین ماساژ‌ها در ران متوقف می‌شوند، نه تنها لذت بخش است، بلکه می‌تواند از ناراحتی‌های ناشی از نشستن در طولانی مدت جلوگیری کند.

ماساژ باسن
فواید ماساژ در طب سنتی

 

انواع ماساژ٬ روغن ماساژ٬ روغن ماساژ خوراکی٬ روغن ماساژ صورت٬ روغن ماساژ گل سرخ٬ روغن ماساژ لاغری٬ فواید ماساژ٬ ماساژ٬ ماساژ انگشتان٬ ماساژ باسن٬ ماساژ بدن٬ ماساژ پا٬ ماساژ تایلندی٬ ماساژ جمجمه٬ ماساژ در بارداری٬ ماساژ درمانی٬ ماساژ سر٬ ماساژ صورت٬ ماساژ کتف٬ ماساژ کف پا٬ ماساژ کمر٬ ماساژ گوش