گیاهان آرامبخش در طب سنتی

گیاهان آرامبخش در طب سنتی

 

گیاه جینسنگ

گیاه جینسنگ برای مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است.

این گیاه به طور موثر با اضطراب مقابله کرده و خواب راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

می‌توانید از کپسول‌های 25 تا 50 میلی‌گرمی عصاره‌ی خشک جینسینگ استفاده کنید. دکتر داروساز می‌تواند در مورد میزان مصرف آن توضیحاتی به شما بدهد. توجه داشته باشید که دوره‌ی درمانی با این گیاه نباید بیش از 3 ماه طول بکشد.

 

بادرنجبویه

بادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کرده‌ی آن نیز آرامش‌بخش است و با اضطراب مقابله می‌کند.به عقیده‌ی محققان این گیاه اختلالات عصبی مانند بي خوابی، نگرانی و آشفتگی را برطرف می‌کند.از روغن این گیاه نیز برای رفع تنش‌های عصبی استفاده می‌شود

 

بابونه

بابونه هم یکی از آن گیاهان همه‌کاره هست. علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست می‌گذارد آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، بادشکن و برطرف‌کننده‌ی جراحات می‌باشد.

اگر دچار حالت‌های عصبی شده‌اید، مضطرب، نگران، آشفته، بی‌خواب هستید و سردردهای عصبی و میگرنی گرفته‌اید بابونه را دریابید. این گیاه به جذب مواد معدنی کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم از عطار یا دکتر داروساز نحوه‌ی مصرف این گیاه را بر حسب نوع نیازتان جویا شوید.

 

گل گاو زبان :

گیاه دارویی گل گاوزبان گیاهی است علفی و پرطرفدار که در درجه نخست برای بیماری‌های مغزی و در درجه دوم برای بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. گل گاو زبان ایرانی معروف‌ترین نوع این داروی گیاهی است.

از گل، برگ و سرشاخه‌های گل‌دار گل گاو زبان استفاده می‌شود و مواد مۆثره آن موسیلاژ، صمغ، روغن فرار و تانن است.گل گاو زبان شادی‌آور،رقیق‌کننده خون، مقوی قلب، رفع کننده اضطراب و دلهره، از بین برنده افسردگی و کاهنده فشارخون و تپش قلب است.

مصارف دارویی این گیاه به صورت محلی بدین صورت است که گل‌های آبی گل گاو زبان را خشک کرده و دم‌کرده آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. این گیاه در سرماخوردگی به عنوان معرق و کاهش دهنده فشارخون مورد استفاده قرار می‌گیرد.همچنین خاصیت آرام‌بخشی دارد.

 

کندر :

کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.درمانگران طب سنتی ایران معتقدند کندر موجب بهبود تپش قلب می‌شود.

گیاهان آرام بخش

 

آرام بخش گیاهی٬ آرامبخش گیاهی در دوران بارداری٬ آرامبخش گیاهی در شیردهی٬ آرامبخش گیاهی در طب سنتی٬ گیاهان آرامبخش٬ گیاهان آرامبخش اعصاب٬ گیاهان آرامبخش برای کودکان٬ گیاهان آرامبخش در طب سنتی٬ گیاهان آرامبخش در کودکان٬ گیاهان آرامبخش قوی٬ گیاهان آرامبخش و خواب آور٬ گیاهان دارویی آرامبخش قوی