خواص ارده شیره در طب سنتی

خواص ارده شیره در طب سنتی

شیره و ارده برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می شوند.

 

خواص شیره و ارده به عنوان یک ماده غذایی صددرصد طبیعی بسیار است. کنجد اصلی ترین ماده تشکیل دهنده ارده است که تقویت قوای جنسی و تسکین درد بخشی از خواص آن است. شیره و ارده هر دو طبیعت گرم دارند و مصرف آن برای گرم مزاج ها موجب غلیظ شدن صفرایشان می شود و نتیجه آن، جوش زدن در صورت و بدن شان است که راه درمانش هم خوردن میوه های تازه با طبیعت سرد است.

 

ارده نام نوعی غذاست که از کنجد کوبیده شده به دست می آید. در حقیقت ارده خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی بویژه صبحانه است. شیره و ارده هر دو گرمی هستند و آب روی آتش برای خلاص شدن از رطوبت سردی خوردن.

 

با توجه به اینکه شیره انگور خونساز بوده و مقوی بدن است، افرادی که ضعف عمومی دارند یا مبتلا به کم خونی هستند، می توانند شیره انگور را همراه شیربرنج یا سمنو بخورند یا به صورت شربت، سرکه شیره استفاده کنند.برای تهیه سرکه شیره، باید به میزان یک دهم شیره انگوری که دارید، به آن سرکه انگور خانگی اضافه کنید و برای 2 تا 3 دقیقه آن را بجوشانید تا سرکه و شیره به خوبی با هم مخلوط شوند. در هر بار مصرف هم باید حدود 2-1 قاشق غذاخوری از این ترکیب را در یک لیوان آب حل کرد و نوشید.

ارده یک ماده غذایی کامل است که خواص زیادی دارد.از دیگر فواید این خوراکی شیرین، افزایش حجم عضلات است. به همین دلیل است که ترکیب شیره انگور و ارده کنجد را به کسانی که کارهای سنگین انجام می دهند یا ورزشکار هستند، توصیه می کنند چراکه علاوه بر مقوی بودن، باعث افزایش حجم عضلات می شود.

 

یکی دیگر از خواص شیره انگور بازکنندگی گرفتگی هاست و از این رو برای اینکه در مجاری کبد، انسداد ایجاد نشود، می توان شیره انگور را همراه با سرکه انگور مصرف کرد.

 

ارده شیره٬ ارده شیره برای زخم معده٬ ارده شیره برای کبد٬ ارده شیره در بارداری٬ ارده شیره در شیردهی٬ ارده شیره و دیابت٬ خواص ارده شیره٬ خواص ارده شیره برای کودکان٬ خواص ارده شیره برای لاغری٬ خواص ارده شیره در بدنسازی٬ خواص ارده شیره در طب سنتی٬ خواص ارده شیره درصبحانه