خواص سرکه سیب در طب سنتی

خواص سرکه سیب در طب سنتی

 

جلوگیری از سوء هاضمه

اگر می دانید که غذاهای دیرهضمی قرار است بخورید که باعث سوهاضمه می شوند، قبل از غذاخوردن چندجرعه سرکه سیب بنوشید. بهتر است که یک قاشق سرکه سیب و یک قاشق عسل را در یک لیوان آب گرم با هم مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از غذاخوردن میل کنید.

 

بهبود مشکلات معده

پکتین موجود در سرکه سیب با تشکیل یک ماده فیبری منجر به بهبود اسهال می شود. پکتین همچنین یک لایه محافظ برای جدار داخلی روده بزرگ ایجاد می کند و اسپاسم های روده ای را بهبود میبخشد.

 

درمان گلودرد و سرماخوردگی

به محض مشاهده علایم گلودرد و سرماخوردگی با استفاده از سرکه سیب جلوی بیماری را می توانید بگیرید.. بیشتر باکتری ها در محیط اسیدی ای که سرکه ایجاد می کند نمی توانند دوام بیاورند. ربع فنجان سرکه را با یک فنجان آب مخلوط کنید و غرغره کنید. اگر مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید تاثیر بهتری خواهد داشت. اگر هم سرما خورده اید با خوردن مخلوط سرکه سیب  و عسل و آب گرم خیلی سریع بهبود پیدا می کنید.

خواص سرکه سیب در طب سنتی

رفع گرفتگی بینی

یک قاشق مرباخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و میل کنید. این کار باعث بازشدن سینوس ها می شود.

 

کمک به سکسکه

از دلایل ایجاد سکسکه خوردن بیش از حد و یا میزان کم اسید معده که نمی تواند پروتین ها  را هضم کند هست و  سرکه سیب می تواند کمک کند.. سرکه باغث متعادل شدن قدرت اسیدی معده می شود و اسپاسم های دیافراگم را بهبود می دهد.

 

جلوگیری از بوی بد دهان

به خاطر خاصیت اسیدی سرکه سیب یک درمان مناسب برای بوی بد دهان و نفس بدبو می باشد. نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را داخل یک فنجان آب بریزید و آن را در دهان خود به مدت 10 ثانیه غرغره کنید تا فنجان خالی شود

 

درمان  عفونت قارچی

از جاهایی گه دچار عفونت قارچی مشوند پاها هستند و یکی از بهترین درمان های خانگی عفونت قارچی سرکه سیب می باشد حدود یک فنجان و نیم سرکه را داخل یک تشت آب گرم بریزید و به مدت 20 دقیقه پاهای خود را در آن بگذارید. این کار را روزی یک بار و به مدت سه روز بعد از ایجاد عفونت انجام دهید.

اگر عفونت قارچی روی سر یا پوست یا قسمت های دیگر وجود دارد می توانید از وان حمام استفاده کنید و یا سرکه سیب را مستقیما به محل عفونت بمالید. البته در مورد کودکان و کسانی که پوست حساسی دارند بهتر است آن را با آب رقیق کرد.

 

کنترل قند خون

سرکه سیب  با خاصیت ضد گلیسمیک کمک می کند تا انسولین به میزان مناسب از لوزالمعده ترشح شود که برای نگه داشتن سطح مناسب قندخون ضروری هست.

 

کاهش وزن

سرکه سیب با افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش وزن می شود. نحوه استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن

 

کاهش کلسترول و فشار خون

تحقیقات نشان داده است که  مصرف سرکه سیب باعث کاهش میزان کلسترول بد و افزایش میزان کلسترول خوب می شود. خوردن یک قاشق سرکه سیب مخلوط در آب ناشتا قبل از صبحانه منجر به کاهش فشار خون می شود.

فواید سرکه سیب در طب سنتی

کاهش ورم

مالیدن سرکه سیب به دست و پای ورم کرده می تواند تورم آنها را کاهش دهد. مخصوصا در دوران بارداری

 

رفع خستگی و گرفتگی عضلات

ورزش کردن و یا حتی استرس شدید با عث می شود که اسید لاکتیک درون بدن ایجاد شود و با عث خستگی و گرفتگی عضلات شود. سرکه سیب حاوی پتاسیم و آنزیم هایی هست که باعث بهبود این موضوع می شود.

 

سرکه سیب را چگونه مصرف کنیم

سرکه سیب به تنهایی مزه خوبی ندارد و بهترین روش مصرف آن این است که یک قاشق سرکه سیب و یک قاشق عسل را در یک لیوان آب حل کنید و نوش جان کنید. مخصوصا برای کاهش فشار خون، کاهش وزن، کاهش قندخون خوردن این ترکیب قبل از صبحانه توصیه شده است.

 

خواص سرکه سیب برای قلب٬ فواید سرکه سیب٬ فواید سرکه سیب برای بدن٬ فواید سرکه سیب برای پوست٬ فواید سرکه سیب برای پوست و مو٬ فواید سرکه سیب برای کبد چرب٬ فواید سرکه سیب برای لاغری٬ فواید سرکه سیب برای مو٬ فواید سرکه سیب برای واژن٬ فواید سرکه سیب در بارداری٬ فواید سرکه سیب در طب سنتی٬ فواید سرکه سیب در عفونت رحم٬ فواید سرکه سیب در لاغری٬ فواید سرکه سیب در ناشتا٬ فواید سرکه سیب و عسل