درمان کیست پشت چشم (بیماری آنا)

درمان  کیست پشت چشم (بیماری آنا)

کیست پلک یک توده کوچک است که به دلیل مسدود شدن غدد چربی زیر پوست پلک ها ظاهر می شود. این کیست می تواند بر روی پلک پایین یا بالا ایجاد شود. کیست پلک مسری نیست و در بزرگسالان بیشتر از کودکان معمول است. در ادامه این مطلب کهن طب در مورد روش های طبیعی و درمان خانگی کیست پلک صحبت خواهیم کرد.

کیست پلک شبیه گل مژه است. اما معمولا بزرگ تر از آن است و درد کمتری نیز دارد. این کیست ها با یک توده سفت و موضعی مشخص می شوند و در نواحی اطراف چشم گسترش می یابند و گاهی اوقات باعث درد و تحریک می شوند. هنگامی که کیست آلوده می شود، می تواند بیشتر در معرض تورم، قرمزی و درد قرار بگیرد.

شایع ترین علت کیست پلک ها، انسداد و التهاب غدد تولید کننده روغن در پلک ها است. افرادی که دارای سابقه برآمدگی های روی پلک را دارند و افرادی که اغلب پلک های خود را با دست لمس می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به این مشکل هستند. در بعضی افراد ترشح غدد میبومین به طور طبیعی غلیظ تر از دیگران است، و باعث می شود حساسیت به غدد چربی و اشباع شدن این غدد در آن ها بالا باشد.

کیست های پلک معمولا جدی نیستند و به ندرت مانع بینایی شده و یا مشکل جدی برای چشم ایجاد می کنند. بیشتر کیست های پلک در طول 2 تا 8 هفته خودشان بهبود می یابند. با این حال، شما می توانید از درمان های خانگی نیز برای کمک به بهبود سریع تر آن ها استفاده کنید.

علائم کیست پلک چشم

– برآمدگی روی پلک یا اطراف چشم

– قرمزی

– ورم پلک

– سوزش

– بدرنگی

– ترشحات

– پوسته چشم

– درد

– احساس ناراحتی هنگام چشم بهم زدن

– احساس خارش

 

به لخته شدن خون پشت قرنیه چشم آنا گویند . موارد زیر جهت درمان رعایت گردد

 

سرکه انگبین (2 لیوان عسل + 2 لیوان عرق نعناع + 1 لیوان سرکه انگور طبیعی) یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب اضافه کرده ؛ یک ساعت بعد از شام میل نمایید .

یکماه بعد حجامت عام

دو هفته بعد حجامت پشت گوش (ماستوئید) یک الی دو مرتبه هفته ای یکبار .

اگر با انجام موارد بالا خوب نشد ؛ یک مرحله زالو پشت گوش انداخته میشود .

 

بیماری آنا٬ درمان کیست پشت چشم٬ درمان کیست داخل پشت چشم٬ درمان کیست داخل چشم٬ کیست داخل چشم